Viljaskolan Sollentuna

Viljaskolan Sollentuna är en F-9 skola i Rotsunda, Stockholm. Skolan är mindre där alla känner varandra vilket skapar trygghet, sammanhållning och gemenskap. På skolan finns det plats för ca 250 elever.

Lokalerna

Skolans lokaler är väl tilltagna med egen slöjd-, musik-, och bildsal, idrottshall samt ett mindre bibliotek. Skolan har en rymlig skolgård med lekplats, fotbollsplan och närhet till naturområden som ger stor möjlighet till lek, rörelse och friluftsliv.

Vår filosofi

Viljaskolans filosofi är att alla barn har rätt till den bästa skolan. Vi arbetar aktivt med trygghet och inkludering i skolan. Elmemodellen och IBIS är två konkreta exempel på insatser som aktivt bidrar till lugna klassrum, motverkar utanförskap, ökar studiero och trygghet. Läs mer om vårt arbete med Elmemodellen och IBIS.

Fritids

Elever som går på Viljaskolan kan också söka plats på Viljaskolans fritidsverksamhet. Fritids är öppet innan och efter skoltid. Innehållet i fritidsverksamheten styrs mycket utifrån önskemål av elever i samförstånd med personal. På fritids har alla barn möjlighet att träffa elever från andra klasser och årskurser. Det skapar både trygghet och gemenskap.

Ansök om plats

Vill du att ditt barn ska börja på Viljaskolan Sollentuna? Ansökan om plats gör du här!

Kärleksbacken 3
192 75 Sollentuna