Viljaskolan Sollentuna välkomnar Magnus Odung som ny rektor på skolan!

Vi har idag den stora glädjen att hälsa Magnus Odung välkommen till Viljafamiljen som tillträdande rektor på Viljaskolan Sollentuna med start 1 juli.

Magnus har en gedigen erfarenhet av skolvärlden och arbetat som rektor och bitr. rektor i över 20 år inom såväl kommunal som fristående skola. Under de senaste månaderna har Magnus tjänstgjort som biträdande rektor på Norra Strandskolan med uppdrag att, i samarbete med personal, skapa trygghet och struktur på skolan – detta med stor framgång.

Som ny huvudman för skolan ser vi fram emot att tillsammans med Magnus och personal fortsätta det fina arbete som sker på skolan, och utveckla skolan vidare som Viljaskolan Sollentuna mot vår gemensamma vision om att alla barn och elever har rätt till den bästa skolan.

– Det är en fin känsla att vara en del i Viljaskolans organisation och jag känner mig verkligen inspirerad att ta mig an rektorsuppdraget på Viljaskolan Sollentuna. Jag ser en ljus framtid för skolan och ser fram emot att fortsatt samarbeta med vår kompetenta personal, vårdnadshavare och elever för alla barns rätt till den bästa skolan, säger Magnus.

Har du några frågor? Då är du välkommen att kontakta oss enligt nedan:

Patrick Gladh
Skolchef, Utbildia
patrick.gladh@utbildia.se

Magnus Odung
Rektor, Viljaskolan Sollentuna
magnus.odung@viljaskolan.se

Viljaskolan Sollentuna är från och med den 1 juli 2024 en del av utbildningsföretaget Utbildia AB med huvudsäte i Mölndal, Göteborg. Utbildia driver förskolor, grundskolor F-9 och gymnasieskolor i Göteborgsregionen, Öresundsregionen och Stockholmsregionen med visionen om att all barn och elever här rätt till den bästa skolan oavsett bakgrund eller vart man kommer ifrån – och att alla barn och elever kan lyckas.

Tillbaka till aktuellt