We use Google Translate to translate the texts on our website. We can not take responsibility for all translations being correct. In case of errors or if you need help, please contact us.

Nu förbereder vi Viljaskolan Sollentuna för skolstarten i augusti!

Från och med den 1 juli är vi ny huvudman för fd. Norra Strandskolan – men redan nu förbereder vi för skolstarten i augusti som Viljaskolan Sollentuna med en uppfräschning av lokalerna!

Nu är det inte många dagar kvar tills Viljaskolan Sollentuna officiellt kliver in i Viljafamiljen. Dessa sista dagar spenderar vi, och ett gäng tappra sommarjobbare, med att fräscha upp skolan in- och utvändigt med ny färg, upprustning av klassrummen och sätter grunderna inför att skolan kommer att bli en IBIS-skola (inkluderande beteendestöd i skolan) – precis som systerskolan i Angered.

Vi passar även på att implementera Elmemodellen i klassrummen genom att addera skärmar mellan var skrivbord och möblera om på ett sätt så att varje elev har möjlighet att arbeta ostört och koncentrerat om så önskas. Den fysiska lärmiljön är en av tre huvudpelare inom Elmemodellen och som ger ett snabbt resultat för studiero och trygghet i klassrummet. Tillsammans med den pedagogiska och sociala lärmiljön ger vi alla elever samma förutsättningar i klassrummet och skapar en miljö som inkluderar alla, höjer koncentrationsförmågan och skapar en tydlighet och förutsägbarhet.

En del i av den sociala lärmiljön är bland annat tillgång till en skolhund (terapihund). Denna vecka har skolhunden Ziggy gjort sin debut som terapihund på skolan och bekantat sig med skolans lokaler och hans närmsta kollegor. Ziggy är ursprungligen hemmahörande på Viljaskolan i Angered (Göteborg) men kommer att göra återkommande besök på Viljaskolan Sollentuna.

Men detta vill vi önska alla nya och gamla elever en glad sommar och ett härligt sommarlov. Vi hoppas att ni, precis som vi, ser fram emot skolstarten i augusti!

Vill du veta mer om skolan?
Klicka här för att komma till skolpresentationen!

Vill du att ditt barn ska börja på Viljaskolan Sollentuna?

Du kan enkelt ställa ditt barn i kö genom att ansöka om plats. Det gör du genom att fylla i ansökningsformuläret här!

Tillbaka till aktuellt